Fitxa bibliogràfica

dimecres, 7 de març del 2012

L'arribada de l'home a la Lluna

El 21 de juliol de 1969 l'home va trepitjar per primera vegada la Lluna. Per a en Javier, i tota la humanitat, va ser una fita molt important.
Has vist mai l'allunatge lunar? Com te l'imagines?
Aquí tens les imatges que van veure en Javier, la seva família i milers de persones aquell dia de l'any 69.



Què en penseu del vídeo? Què se us passa pel cap en veure'l? Molta gent durant anys ha dubtat de l'allunament, afirmant que tot va ser un muntatge. Què creus tu?

63 comentaris:

  1. Jo no havia vist mai l'arribada de l'home a la lluna. El video no te molta calidat però s'ha de pensar que ha haquest any la televisio no tenia la calidat que te ara. A mi quan veig aquest video m'hen recordo de la mitica frase "Es un petit pas per a l'home però un gran pas per a l'humanitat.
    Jo crec que l'allunatge es vertader perque a més a aquell temps no es podia dir una mentida ni fer un montatge de aquelles magnituds.
    Patxo Uribe 2F

    ResponElimina
  2. Jo mai havia vist aquest video, i la veritat esque m'ha sorprès perqué me l'imaginava pitjor.
    No és de molta qualitat, perquè es va fer fa uns anys, però es veu bastant bé.
    Jo trob que es veritat que l'home va arribar a la Lluna, no entenc perquè haurien de mentir sobre aixó, i a demés no crec que montessin tot això només per fer un montatge, ja que no el podrien fer tan real.
    Abril Reynés 2nE.

    ResponElimina
  3. Hola, jo crec que alguna vegada he vist l’allunatge lunar i m’imagino que varen ser dos homes que varen arribar amb la nau a la Lluna i varen estar allà investigant i veient com era.
    Jo crec que el video no es veu massa bé perquè en aquella época encara no es podien fer videos amb molta calitat d’imatge i menys a la Lluna. En veure’l se’m passa pel cap que la Lluna és un lloc desèrtic i sembla solitari. Jo crec que no és un muntatge perquè sembla molt real i no crec que hagéssin fet un mutatge sobre una cosa així.
    Sofia Reis Brito 2nF

    ResponElimina
  4. hola, jo no havia vist mai l'allunatge luna i ha estat mes o menys com me l'esperava i per mi té una bona qualitat pensant amb l'any que van arribar a la lluna i també pensant que no era a una superfícies com la terra i penso que deu ser un poc més difícil de grabar i que quedi més o menys bé.
    Jo crec que l'home si que hi va arribar a la lluna no entenc perquè no hu hauria de haver fet i jo crec que si es tot un muntatge està molt ben fet per l'any que està fet i es molt real.
    Alba Seguí 2nf.

    ResponElimina
  5. Jo mai havia vist l'allunatge mai, però més o menys com me l'esperava, la qualitat de les imatges no es molt bona ja que va 44 anys d'allò, i també hi ha que tenir en compte que estaven a la lluna. A jo l'únic que se me passa pel cap es que m'agradaria poder haver estat allà. Jo no tinc cap argument per dir si es mentida o veritat, però igualment, crec que no es mentida, perquè no ho sé quin motiu tenien per falsificar-ho.
    Maria Perez 2nF

    ResponElimina
  6. Mai havia vist l'allunatge, me l'esperava pitjor a causa de la qualitat d'imatge d'aquells anys... L'únic que se'm passa pel cap es que m'agradaria haver viscut aquell moment en directe, un gran pas per a la humanitat.
    A jo res d'aquest vídeo em sembla un montatge, en aquells temps no se'n feien molts de muntatges!
    Pau Cardona 2nE

    ResponElimina
  7. La veritat, mai havia vist l'allunatge, no es pot apreciar gaire bé el que pasa perquè la qualitat es nula. Sem passa pel cap que els astronautes deuen estar bocabadats encara de que la gent s'agui tragat aquest video. Crec que es un muntatge perquè no es veu res different al que es podria veu en un desert.

    Joan Pérez 2nE

    ResponElimina
  8. Hola, jo no he vist mai l'allunatge i me l'imagin amb els astronautes que van com explorant la Lluna. Pens que el vídeo per ser l'any que és está bé i es veu clar. Sem passa pel cap que és veu un poc raro així en blanc i negre ja que mai havia vist coses en blanc i negre. Jo crec que aquest allunament és un muntatge perquè el veig un poc fals i només es veu un astronauta i no com van cap a altra part ni res.

    Daniela Rivera Flaquer 2nF

    ResponElimina
  9. Jo mai havia vist l'allunatge 1969 i he trobat molt interessant aquesta filmació de l'allunatge. No es veu amb gaire claredat, però contant que va ser el 1969 i que és la lluna trobo que està bastant ben aconseguit. Quan veig el vídeo, jo m'imagino en l'emoció dels astronautes en caminar per la superfície de la Lluna, i en la quantitat de gent que estava observant l'allunatge. Jo crec que aquesta expedició es real, ja que he buscat informació, i he trobat qu els tripulants de la nau van posar uns foto-reflectors (un aparell que reflexa la llum) i que hi ha gent que ha pogut provar que els aparells estan a la LLuna.

    LLUC RIFÀ 2n F

    ResponElimina
  10. Hola, jo mai havia vist l'allunatge lunar, el video es veu molt malament ja que té una qualitat molt baixa pero està bé pensant que es va fer l'any que l'home va arribar a la lluna i això fa 43 anys. El primer que em pasa pel cap és que els astronautes veuen estar molt emocionats ja que és un gran pas per la humanitat i que tanta gent els està veient per la televisió.
    La veritat és que aquest video sembla un poc fals però jo no crec que sigui un muntatge ja que no tenen cap raó per montar tot aquest muntatge per enganyar a tanta gent.

    Sergi Olives Juan 2nE

    ResponElimina
  11. Jo fa estona que havia vist a la televisió un video semblant a n'aquest. Jo pens que aquest video no és més que un muntatge per fer creure a la gent que haviem arribat a la lluna. Pens que als any 70 no estaven preparats per viatjar a la lluna, a més a més el video sembla que es mentida.

    Clara Centellas 2nC

    ResponElimina
  12. Jo no he vist mai cap allunatge lunar, els únics son els de les pel.lícules.
    Pens que el vídeo es com una pel.lícula més de ciencia-ficció que he vist.
    Crec no pot ser veritat que l'home arribes a la Lluna en aquella època, ja que no estaven tant preparats com esteim ara.

    Martí Isern 2nA

    ResponElimina
  13. Nosaltres mai em vist cap allunatge lunar. El vidio que hem vist ens sembla que es fals perquè les imatges que es veuen no semblen molt reals. A més en aquella època les tecnologies no eren tan avensades.

    Ana Gomila i Jack Hoey 2nD

    ResponElimina
  14. Jo no he vist mai cap allunatge lunar.Crec que és veritat perquè en aquella época fer un muntatge era imposible.
    Víctor Moreno 2nD

    ResponElimina
  15. Jo no he vist mai cap allunatge lunar.Crec que és veritat perquè en aquella época fer un muntatge era imposible.
    Víctor Moreno 2nD

    ResponElimina
  16. Jo no he vist mai cap allunatge lunar.Crec que és veritat perquè en aquella época fer un muntatge era imposible.
    Víctor Moreno 2nD

    ResponElimina
  17. Nosaltres creim que és un montatje perquè si que a aquella época era difícl fer un montatje però més difícl era anar a la lluna de veritat.

    Ainhoa i Noé 2nD

    ResponElimina
  18. Nosaltres, mai hem vist un allunatge a la lluna, ens imaginem que pot ser molt perillós i emocionant.
    Del vídeo, pensem que no té molta qualitat perquè es de l'any 69, i també dubtam de que si això va passar de debò perquè ningú hi ha tornat.

    Marina Martínez i Àfrica.H 2nC

    ResponElimina
  19. Nosaltres pensam que és un montatje perquè no hi ha gaire gravetat i esta molt mal fet i la lluna no esta molt ben feta.

    Marina.P i Iñaki 2nC

    ResponElimina
    Respostes
    1. nosaltres tampoc hem vist un allunatge,i ens imaginem la lluna que es redona.

      Elimina
  20. Nosaltres creiem que el vídeo està ben fet per molt que no hagem vist mai un allunatge lunar. Ens imaginem que la lluna es perillosa i emocionant.

    Marina. P i Iñaki 2nC

    ResponElimina
  21. Hola, jo mai havia vist l'arribada de l'home a la lluna, i aixó que ho han posat moltes vegades per la tele. El video esta molt ben fet tinguent en conte que es a la Lluna i l'imatge és bastant borrosa. Quan l'he vist he pensat en com es devien sentir els astronautes per la lluna, i respecte a que la gent digués que tot era un montatge, no ho crec, segurament que eren persones sense cap mena d'imaginació.

    Núria Pons 2nF

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, jo mai havia vist l'arribada de l'home a la lluna, El video està molt ben fet, ja que l'imatge estva molt borrosa, perquè s'havia fet fa molt de temps. Cuan he vist el video he pensat que els astronaute viuen una vida increÏble i respecte a que la gent digués que tot era un montatge, no m'ho crec.
      Fatima aghlillach 2nB.

      Elimina
  22. Jo mai havia vist l'allutnatge a la Lluna. Jo no crec que tot això fos un muntatge, però és molt complicat dir-ho, perque no es veu gairebé la imatge, per part perque eren a la Lluna i l'altre perque no tenien les tecnologíes que hi ha ara. La gent que va dir que tot era un muntatge no va pensar que ho varen grabar tot i que si hagés estat un muntatge no crec que s'haguesin arriesgat faguent una grabació. Però son capaços de tot.

    Eva Mangado Mier 2n E

    ResponElimina
  23. Jo mai he vist un allunatge llunar i crec que es un montatge per que era molt difícil fer un montatge en aquella época i més difícil era anar a la lluna.
    De Xavi Olivé Sintes de 2nD

    ResponElimina
  24. Jo no havia vist l'allunatge lunar fins avui. Me'l imaginava una mica diferent, però la qualitat no està malament tenint en compte l'any en que està fet, i on está gravat.
    Al video no s'hi aprecia molt be la imatge, però per aquella època, poder veure aquestes imatges devia ser impresionant. Jo crec que no tenen perque haver fet un muntatge, amés en aquella època devia ser molt difícil.
    Àngela PonsMartí 2nE

    ResponElimina
  25. jo sí que he vist un allunatge llunar, el del video i me'l imagino així com és veu al video.

    Quan veig el video penso que és increïble, com va dir en Neil Amstrong "un petit pas per l'home un gran pas per a la humanitat".

    jo no crec que fos tot un muntatge perquè per mi està clarissim que aquestes persones van caminar damunt la lluna.

    Lluís Huguet Seguí
    2n E

    ResponElimina
  26. Jo mai havia vist un allunatge llunar, m'agradaria ser en Neil Amstrong perquè va ser un gran home. Tot el que fa és impressionant. Tot el que passa crec què és la realitat, va tenir molt de merit.

    Maria Carreras Jiménez
    2nE

    ResponElimina
  27. Jo sabia que aquest home havia anat a la lluna però no havia vist mai un video. M'ha agradat molt!.

    ResponElimina
  28. Jo mai havia vist l’allunatge a la lluna, el vídeo ma semblat bastant baix en qualitat, però com es en el 1969 es normal. No crec que sigui una mentida ja que en aquell temps no tenien perquè dir una mentida tant greu.

    Miquel de la cruz 2B

    ResponElimina
  29. Jo ja havia vist el allunatge però l'he tornat a mirar i es impressionant com l'home ha pogut fer aquest gran pas.

    El proxim pas a a Mart!

    Paul Coll Tulloch 2nF

    ResponElimina
  30. m'he deixat l'accent de però.

    ResponElimina
  31. Jo no havia vist mai l'allunatge a la lluna ni en directe ni en video! La veritat és que m'ha sorprès bastant, està bastant ben montat per l'any que es va fer. La calidat de l'imatge no és la millor però és bona per l'edat que estaven!
    Jo pens que l'allunatge va passar de veritat perquè jo no conec cap motiu per no fer-ho. No ho puc assegurar perquè no vaig viure en aquella època però per mi si que va passar de veritat, quant m'ho van contar, jo vaig creure'ls.
    Míriam Serra 2ºE

    ResponElimina
  32. Jo mai havia vist el video de quan l'home arriba a la Lluna. M'ha sorprès bastant. Les imatges no son gaire bones, però em de tenir en compte que fa uns anys la calidat no era molt bona, i encara més a la Lluna. Crec que si es va fer aquell viatge, perquè no entendria perque no ho haurien de fer.

    ResponElimina
  33. Jo mai havia vist l'allunatge lunar. M'ha agradat veure el video pero no es veia gaire bé ja que fa anys que es va grabar. Jo crec que l'allunatge ha passat de veritat,no entenc perqué la gent no s'ho creia. No pens que aquestes imatges siguin un muntatge.

    Sara Tudurí Morente 2n E

    ResponElimina
  34. Hola, jo mai havia vist l'allunatge lunar. M'ha agradat molt veure i m'ha sorprés bastant les imatges, però no es veia gaire bé ja que fa anys que es va grabar.Però crec que l'allunatge ha passat de veritat ja que hiha gent que no s'ho creu.

    Cecille Maloles 2nF

    ResponElimina
  35. Hola, jo ja havia vist l'allunatge per la tlevisiño en un programa, encara que ja l'hagi vist m'impresiona molt per que amb els recursos de fa uns 40 anys és impresionant, crec que si que és veritat per què hem sembla extrañ que la NASA hagi enganya a milions de persones ilusionades amb un avens tan important.
    Ernesto López. 2nF

    ResponElimina
  36. Hola, jo no havia vist l'allunatge mai, i sempre me l'he imaginat amb el tipic cohet espacial, i amb el neil amstrong diguent ''un petit pas per a l'home, però un gran pas per a l'humanitat''.
    A mi em sembla que està be el video, tenint en compte l'epoca i que 'estava' a la lluna. Personalment, crec que l'allunatge no va ser veritat, ja que, per exemple, al fons de la pantalla no s'hi veuen estrelles, i tenint en compte l'absència de atmòsfera a la lluna, es tindria que veure mes clar que mai, o que la bandera oneja, quant a la lluna (que jo sàpiga) no hi ha aire, i menys vent.
    Dámaso de la Cruz, 2nF

    ResponElimina
  37. La veritat, ja havia vist aquest vídeo abans, perquè s'ha fet molt famós. Ara crec que aquest vídeo és de veritat, ja que va ser un fortíssim cop a la Terra, l'entrada d'una nova era. A més a més, la NASA mai hagués pogut mentir d'una forma tan brusca, perquè en el seu temps, aquest vídeo va ser brutal, un "petit pas per a l'home, però un gran pas per a l'humanitat". La mentira seria molt gran.
    Jesús Bravo 2n E

    ResponElimina
  38. Hola, jo mai havia vist quan l'home va arribar a la lluna, m'ha semblat interessant, tot i que no es veia amb molta claretat. Jo creec que no va ser un muntatge perquè en aquell any no hi havien tantes tecnològies per poder fer l'allunatge lunar,i que la NASA no podria fer creure a tothom una mentida tan gran.

    Tania Martinez.2nF

    ResponElimina
  39. Mai he vist l'allunatge lunar i tampoc em fa moltes ganes veure'l. No hi tinc cap interes. El video està bé, però jo crec que si que es va arribar a la Lluna però que aquest video és un muntatge. Not el video un poc estrany i crec que aço es un muntatge.
    Cris Rotger 2nF

    ResponElimina
  40. Jo mai he vist l´allunatge lunar i me l´imagino tal i com està en vídeo.Hem faria ganes veure´l.Jo crec que aquest vídeo és un muntatge, ja que els homes es veuen transparents; i quasi que no s´enten gaire el que succeeix,però pens que l´home va aribar a la Lluna.El vídeo no està mal fet, tenint en compte les condicions d´aquell any; però seguesc pensant que això és tot un muntatge

    Cristina Robles 2nC

    ResponElimina
  41. Mai he vist aquest video i no m'ha agradat perque es molt fals. Jo no em crec que l'home agues arribat a la lluna en aquella época jo creec que és tot un muntatge per guanyar doblers i prestigi per la NASA jo mel imaginaba diferent jo creeia que seria mes realista, al veure aquest vídeo em pasa pel cap que la gent pot fer tot pel doblers.

    Tidiane Sow 2nF

    ResponElimina
  42. Hola,Jo no sabia que existeix l'arribada de l'home a la lluna.Jo cuan vaig veure aquest video he donat conta de que la frase que posava en el llibre"Es un petit pas per a l'home però un gran pas per a l'humanitat.
    Asmae aglillach 2nB.

    ResponElimina
  43. Mai havia vist aquest video, però m'ha agradat molt. Jo no sabria dir si es un muntatge o no, però ara sí se que l'home ha arribat a la lluna. Quan l'he vist m'ha passat pel cap com podia venir la senyal de la lluna.

    Marc Cardona Terrés 2ºB

    ResponElimina
  44. Mai havia vist aquest video, ni l'allunatge lunar. No puc opinar si es tracta d'un muntatge o no. La qualitat de grabació no és molt bona i no soc suficient experta en assumptes de viatges a l'espai com per poder opinar. Els astronautes no és poden identificar gaire bé, i no és pot sebre si realment és Amstrong. M'he quedat una mica dubtosa amb aquest video.

    Maria Gomila 2nF.

    ResponElimina
  45. A jo aquest video m'ha semblat molt bé i no sabria dir si és de veritat o de mentida.
    Marga Ruiz 2nE

    ResponElimina
  46. Jo aquest video de l'allunatge lunar no l'havia vist mai, però quan l'he acabat de veure m'ha semblat increible que una persona com nosaltres pogués arribar a fer aquesta gran cosa. El video està bé en qualitat per l'època que es va produir aquest fet. Jo crec que l'allunatge lunar ha passat de veritat encara que a vegades n'havia sentit parlar,però no havia esbrinat si era veritat o mentida i no tenc cap motiu perquè sigui mentida.
    Xavi Olives 2nE

    ResponElimina
  47. Jo no havia vist mai aquest video.Quan l'he vist he pensat en les sensacions tan diferents que deus sentir allà en aquell moment .
    Jo havia sentit això de que era un muntatge ,però no ho crec .

    Sara Zamora 2nB

    ResponElimina
  48. Jo mai havia vist el video de l'allunatge però em sembla que si que és veritat. Perquè ara la gent sap moltes coses sobre la lluna, hi han fotografies (d'abans dels satèl·lits) i ara mateix hi ha la bandera dels EE.UU allà posada i això demostra que algú hi ha arribat i tenint en compte de que a aquella època no tenien massa tecnologies ni formats per fer el video de mentira i que sembles de veritat jo crec que és cert.

    Sara Gimenez 2esoF

    ResponElimina
  49. Jo mai havia vist el vídeo de l'allunatge, però he quedat bocabadat quan l'home caminava per damunt la lluna. Aquelles petits passes varen significar molt per la humanitat. I respecte a tot allò que han dit que pot ser tot estigués planificat i que sigués tot un muntatge no ho crec, ja que en aquell temps la tecnologia no donava per tant, per trucar vídeos, etc. Així jo afirmaria que el vídeo no és mentida.
    Lluc Bondia 2nE

    ResponElimina
  50. Jo mai havia vist com l'home arribava a la Lluna, sincerament crec que és de molt mala calidad, encara que supós que en aquella época no podien fer més, no sé molt bé perque però en fa la sensació de que és tot mentiran, crec que en aquella época interesava que la gent cregués que l'home va viatjar a la Lluna, també u pens, perqué he sentit coses, però en realidat no sóc ningú per dir-ho.
    Clara Cabezas Mas2ºe

    ResponElimina
  51. Jo crec que aquest video encara que no es veu molt bé, perque a aquells anys no es podia veure millor, es veritat, pero també crec que no, perque ningú hi ha tornat mai i no es creíble.
    Iván Cobo 2nC

    ResponElimina
  52. No havia vist mai l'allunatge però encara que sigui molt antic, no fa la impresió de ser gaire real.
    Sinó perquè no ha tornat l'home a la lluna? Jo crec que va ser un gran engany. L'únic que interesava en aquella época era ficar una idea dins el cap dels telespectadors.
    Marta Pons 2nE

    ResponElimina
  53. Jo no havia vist mai l'allunatge. L'imagino molt solemne i espectacular i com si fos una gran festa. Jo trob que el vídeo està molt bé per l'època. Jo trobo que per colocar la càmara devien trepitjar la lluna, no? Jo no he vist mai l'allunatge en primera persona així que no puc asegurar si és de veritat o no. Encara que hi hagi moltes proves, no puc estar segur de si és veritat.

    Sergi Olives Orfila, 2n E.

    ResponElimina
  54. Jo mai havia vist aquest allunyatge llunar i tampoc he vist cap en la meva vida,no soc molt fan d'aquest tema. Jo m'imagino que va ser com un avanç en la humanitat, ja que l'arribada a la lluna supòs que va ser un fet molt important encara que hi hagi gent que s'ho qüestioni. Jo sobre aquest tema no puc opinar perquè com ja he dit no estic molt ficat a aquest món, així que el que crec és, que sí que van arribar perquè com no tenc arguments per dir que no ho varen fer m'ho crec.
    Sobre el vídeo crec que és de bastanta mala qualitat, entenc que fòssin a la lluna i l'època però encara així no m'ha quedat gaire clar i com ja he dit no es veu quasi res.

    ResponElimina
  55. Jo abans havia vist petits fragments de l'allunatge però mai tot.El video m'ha agradat bastant encara que no se perquè a vegades l'astronauta es transparentitza. M'ha vingut un cop d'alegria quan e vist aquell astronauta botant per la lluna.Jo no crec que hagi sigut un muntatge perquè es un fet molt important que no crec que s'hagués montat.
    Robert Caraian 2nE

    ResponElimina
  56. Hola, ja havia vist l'aterratge lunar i jo crec que es veritat per què sinó de aquí dos anys Virgin una companyia de avions no faria viatges a l'espai. M'he tornat a mirar l'aterratge i es bastant espectacular ja que l'home ha pogut fer aquest avanç . Tenc un dubte, perquè no hi han tornat amb tots els avanços tecnològics que hi ha hagut des de aquell important esdeveniment?

    Paul 2F

    ResponElimina