Fitxa bibliogràfica

dimecres, 7 de març del 2012

El viatge a la Lluna abans de 1969

En Javier a la pàgina 138 parla de novel·les de ciència-ficció que ell havia llegit. Però, sabies que  60 anys abans de l'allunatge real, Georges Méliès ja va fer el primer film de ciència-ficció? És una adaptació lliure d'una novel·la de Jules Verne (De la Terra a la Lluna) i d'una altra de H.G. Wells (El primer home a la Lluna).
Mira el film Le voyage dans la lune (1902).



Què t'ha semblat? La coneixies?
Comenta què t'ha sorprès de la pel·lícula. Creus que està ben aconseguida, tenint en compte que és del 1902?

51 comentaris:

  1. Jo no la coneixia, m'ha paregut una pelicula un poc extraña i difícil d'entendre al principi. M'ha paregut també un poc falsa pero bastant divertida.
    També m'ha paregut bastant ben feta per l'edat que té y esta molt elaborada.
    Patxo Uribe 2F

    ResponElimina
  2. Hola,jo no sabia que 60 anys abans de l'allunatge real, Georges Méliès ja va fer el primer film de ciència-ficció.
    Le voyage dans la lune(1902)m'ha paregut una película graciosa però un poc difícil d'entendre.No la coneixia. M'ha semblat que està molt ben aconseguida per ser del 1902.
    Sofia Reis Brito 2nF

    ResponElimina
  3. Hola, jo no l'havia vista a aquesta película però havia sentit parlar d'ella, m'he quedat sorpresa de la qualtitat de la película tenint en compte l'any que es va fer. A mi el que més m'ha sorprés és quan surt fum del terra i està molt ben feta per ser de ciència ficció i estar feta a l'any 1902. I m'ha semblat divertida i la música hi va molt be amb els moviment i el que fan.
    Alba Seguí 2nf.

    ResponElimina
  4. Jo mai havia sentit parlar d'aquesta pel•lícula, i mai l'havia vista. M'ha semblat divertida, bastant difícil d'entendre, però tenint en compte els anys que te esta molt bé i molt treballada.
    Maria Perez 2nF

    ResponElimina
  5. No havia sentit mai a parlar d'aquesta películ·la...
    És molt díficil d'entendre però entreten,la qualitat d'imatge es molt bona per l'edat que té el film.
    La part on el fum surt del sòl està ben treballat... M'ha agradat molt, pensant amb els anys que té...
    Pau Cardona 2nE

    ResponElimina
  6. Hola, jo no sabia que havia estat en Georges Méliès que va fer el primer film de ciència-ficció. Aquest film m'ha semblat bé tenint en compte que abans no hi havia tanta tecnologia com ara i em pareix que s'enten bastant bé la història. Sí que coneixia aquest film. El que m'ha sorprés d'aquest film és la part en que cauen de la Lluna fins la mar ja que és un poc impossible que hagi estat tan ràpid, tenint en compte l'edat que té aquest film crec que está bastant bé.

    Daniela Rivera 2nF

    ResponElimina
  7. Jo no coneixia aquesta pel·lícula i tampoc m'imaginava que al 1902 ja s'hagués fet una pel·lícula. Sobre el film, m'ha costat bastant de seguir ja que era una mica estranya i no tenia so degut a l'any en que va ser creada. Encara que he trobat que estava molt ben aconseguida, contant que era el principi del segle 19.

    Lluc Rifà 2n F

    ResponElimina
  8. Jo mai havía sentit parlar d'aquesta pel.lícula. És una mica difícil d'entendre ja que no xerren i la imatge es veu una mica malament però pels anys que té està bastant bé, i és molt graciosa.

    clara goñalons 2nC

    ResponElimina
  9. jo no coneixia la pel·lícula, pero després de haver-la vist m'ha semblat divertida i entretinguda.Trob que aquesta pel·lícula està ben fer tenint en compte l'any en que es va fer.

    ResponElimina
  10. No la coneixia i m'ha semblat molt divertida.
    El que més m'ha sorprès de la pel.lícula es la part final, on mostren la forma que té d'arribar el cohet de la Lluna a la Terra.
    Crec que per ser d'aquell temps està bastant ben feta.

    Martí Isern 2nA

    ResponElimina
    Respostes
    1. Nosaltres no coneixiem aquest video ja que es molt antic i dificil d'entendre. Ens ha sorprés perquè és una pelicula muda, en blanc i negre ja que es del 1902 i està ben aconseguida.



      Guiem i Júlia de 2n D

      Elimina
  11. Bones, nosaltres creim que aquest video és molt aburrid, o almenys per a nosaltres, ja que la película és muda y la música no ens agrada gens.
    I no és gens lógica.
    Noé i Ainhoa 2nD

    ResponElimina
  12. Nosaltres no la coneixiem,és aburrida tenint en compte les pel·licules d'avui en dia,està ben aconseguida per a ser del 1902
    Juan Calvo Raul Pons 2nC

    ResponElimina
  13. Ens ha semblat molt irreal, ja que ara sabem com és la lluna en realitat.Però per ser de l'any 1902, està molt ben feta i molt ben representada,ja que no tenien tants materials ni eines per fer les películes.

    Marina.M i Àfrica H 2nC

    ResponElimina
  14. Hola, jo no la coneixia, ja que era del 1902, trob que esta ben aconseguida, si penem que es fa fer el 1902, i la gent no havia vist mai moviment darrere una pantalla, i esclar que nosaltres no tenim por perque hi hem anacut amb aquesta tecnològia. La pel·licuala és en blanc i negra amb una mica d'humor, esta bé,és divertida.

    Núria Pons 2nF

    ResponElimina
  15. Jo no coneixia la pel·lícula ja que és molt antiga,em pareix divertida però un poc extranya per nosaltres ja que l'home ha arribat a la lluna i coneixem el que hi ha.Està ben aconseguida per els anys que té i els coneixements que tenien en aquella època de la Lluna.

    Carla Linares 2nc

    ResponElimina
  16. Jo, no coneixia aquest film, crec que està molt ben aconseguit, tinguent en conta que és del 1902. Però és un poc difícil d'entendre i es un poc falsa, però hi ha que tenir en conte que en aquell temps no hi havia les tecnologíes que hi ha ara.

    Eva Mangado Mier 2n E

    ResponElimina
  17. Jo aquesta pel·lícula ja l'havia vist i em sembla que està ben aconseguida tenint en compte l'any en que es va fer tot i que els personatges no parlen s'enten l'argument del film.

    Durant tota la pel·lícula és veu que el fons és va canviant això pot ser una de les poques coses que és podrien haver fet una mica més bé tenint en compte l'any en que és va rodar perquè és clar no podien fer la pel·lícula en 3d però això si que és podria millorar.

    Lluís Huguet Seguí
    2n E

    ResponElimina
  18. És molt divertida, la coneixia perquè fa poc vaig veure una película on explicava la historia de Goerges Méliès i en una part la mencionava.

    Crec que està molt ben aconseguida i és molt original el atrezzo este ben fet i alguns efectes especials com les morts dels selenites també,a mes a mes te molt merit estant feta fa mes de 100 anys.

    Joan Pérez Capdevila 2nE

    ResponElimina
  19. Hola, jo no la coneixia perquè és un poc antiga, ja que es va fer al 1902. Jo crec que està molt bé aconseguida i m'agrada perquè està feta en blanc i negre, i saber el darrere de les palicules està molt bé.

    Maria Carreras Jiménez.
    2nE

    ResponElimina
  20. Jo mai havia vist aquesta película, i no la coneixia, està molt ben conseguida tenint en compte els anys que té, ja que es va realitzar el 1902.
    M'ha costat un poc seguir el film, ja que no m'he enterat moll i la he notat un poc difícil d'entendre. Així i tot està molt bé.

    Abril Reynés 2nE

    ResponElimina
  21. Mai havia vist aquest video i per tant m'ha agradat veure com és un viatge a la lluna.

    Guida Pons Triay
    2nA

    ResponElimina
  22. Hola jo mai havía vist aquest vídeo i no sabía que n'hi havía un però jo crec que per ser de l'any 1902 està molt bé aunque no és que el cavi d'entendre.
    De Xavi Olivé Sintes de 2nD.

    ResponElimina
  23. No havia vist aquest film antes, m’ha paregut una pel•lícula rara i difícil de seguir ja que degut a l’any els personatges no xerraven. Hem sembla que per l’any en que se va crear es un film molt treballat i bastant bo.

    Miquel 2B

    ResponElimina
  24. Hola,és la primera vegada que veig aquet vídeo i m'ha semblat un mica avorrit i al principi un poc difícil de compendre ja sigui per la qualidad de la imatge o perqué no ho he entes jo.Segurament en aquell temps va ser un vídeo que va fascinar a molts i que va fer una petita idea a algunes persones que mai havien pensat com era l'espai i les coses que hi havien.M'ha sorprés que en aquet video incloguin als aliens i el seu món ja que demostra que ells creien en aliens.Es un film molt bo perqué inteta fer una idea de com es l'espai i a més a més es de l'any 1902.
    Robert Caraian 2E

    ResponElimina
  25. Hola, jo mai havia vist aquesta película, no la coneixia de res. M'ha semblat que està ben montada per ser de l'any 1902. Suposo que va tenir bastant d'èxit per ser la primera film, però jo no havia sentit dir res sobre ella. El que més m'ha agradat de la película han estat els afectes amb blanc i negre, i la musiqueta que hi havia de fons, sobre la película perquè els personatges no parlaven. M'ha agradat molt la película!
    Míriam Serra 2ºE

    ResponElimina
  26. Hola, és la primera vegada que veig aquest lelícula i está moltbé i crec que és molt original ja que és antiga i que es va fer al 1902 i que està molt ben aconseguida tenint en compte l'any en que és va rodar i amb efectes especilas com les morts.

    Cecille Maloles 2nF

    ResponElimina
  27. Hola, jo mai havia vist aquesta película, no la coneixia de res ja que es de fa anys. Tenint en compte que és del 1902 , esta molt ben montada però a jo m'ha costat d'entendre. M'ha agradat molt la musiqueta de fons que han possat ja que els personatges no parlen.

    Sara Tudurí Morente 2n E

    ResponElimina
  28. Jo no savia que aquesta película existia, no la coneixia de res, pero contant que és el 1902 esta ben feta, encara que més qaue una película sembla teatre.
    Hem sembla molt bé que s'hagin bassat amb la novel´la den Juli Verne, per a fer el film. HEm sembla extrañ quue posin els alliens ja que pensava que en aquella època no s'hi creia amb ells.
    Ernesto López. 2nF

    ResponElimina
  29. Hola, jo ja coneixia la película per un llibre que vaig llegir, encara que mai la havia vist. M'ha semblat bastant divertida, un poc dificil d'entendre tenint en compte que no parlen, i per l'any en que està feta, em sembla que esta be. M'ha sopres que quan maten als marcians, se tornen fum, suposo que per la censuració d'aquella època.
    Dámaso de la Cruz Coll

    ResponElimina
  30. No sabía que Georges había fet un film. La pel·licula es un poc aburrida, però tenint en compte que es de 1902 está bé. Es veu un poc malament i no me enterat de res. Però en general está ben aconseguida. No había vist mai aquesta pel·licula.
    Cris Rotger 2nF.

    ResponElimina
  31. Hola, jo no coneixia aquesta película. M'ha semblat un poc rara i difícil d'entre ja que no hi parlen a la película. Esta molt bé acoseguida, contant que es va fer a l'any 1902.
    Tania Martinez.2nF

    ResponElimina
  32. M'ha agradat bastant, tot i que és un poc avorrit. Mai havia vist aquest film, i m'ha semblat extrany el curt que és i el llarg que s'ha fet veure-lo, perquè és avorrida, però la trama m'ha agradat, perquè és molt imaginativa, però no està molt clar el que passa.
    Jesús Bravo 2n E

    ResponElimina
  33. Jo no coneixia aquesta pel.lícula, m´ha semblat una mica dificil d´entendre, ja que no xerren.Hem sembla bastant fals i curiós quan maten als marcians de la Lluna i surt fum,però la pel.lícula en si està ben feta tenint en compte que és de l´any 1902.

    Cristina Robles 2nC

    ResponElimina
  34. Jo no coneixia aquesta película pero m'ha semblat interesant que en aquella época podien fer coses aíxi, jo creec que esta ven feta pel any en que la van fer.

    Tidiane Sow 2nF

    ResponElimina
  35. Jo mai havia sentit parlar d'aquesta pel.lícula, i mai l'havia vista. M'ha semblat molt divertida, peró és bastant difícil d'entendre.
    També m'ha paregut bastant ben feta per l'edat que té i està molt elaborada.
    Asmae Aghlillach 2nB.

    ResponElimina
  36. Jo no coneixia aquesta pel·lícula, però m'ha semblat un poc aburida sempre la mateixa época, però jo crec que està ben feta pel any que està fet, perquè no sabia que a l'any 1902 poguès aveure cámeres, pensaven que era del s. XV

    Marc Cardona Terrés 2ºB

    ResponElimina
  37. No sabia que en Georges Méliès va fer un film de ciència-ficció al principi del segle vint. Tampoc la coneixia, però crec que és molt xistosa. Pels decorats i l'actuació dels personatges està molt ben feta. Però també penso que podrien haver afegit alguna explicació mitjançant subtítols, ja que la qualitat de les imatges no és molt bona i és díficil d'entendre. A mi em sembla que està molt ben aconseguida, ja que la tecnologia d'aquell temps era escassa. M'ha sorprès que en aquells temps s'imaginaven que hi havia habitants a la lluna.

    Maria Gomila 2nF

    ResponElimina
  38. Aquesta pelicula m'ha semblat molt bé. No la hi coneixia i pens que ha estat molt divertida. A jo hem sembla que està molt bé per que tenint em compte que en aquells temps no hi havia efectes especials...
    Marga Ruiz 2nE

    ResponElimina
  39. Jo encara no havia sentit a parlar mai d'aquesta pel·lícula ja que és del 1902 i en blanc inegre,però o i així està molt ben feta tinguent en compte que abans no hi havia les mateixes i sofisticades tecnologies per a les pel·lícules.L apel·lícula,però, ha estat molt bona
    Xavi Olives 2nE

    ResponElimina
  40. Mai l'havia vista o havia sentit a ningú parlar dèlla però m'ha semblat molt interessant sobre tot pel fet de que a aquella època no contaven ni amb la meitat de recursos que tenim ara per fer pel·lícules i penso que te molt de mérit.

    Sara Gimenez 2 eso F

    ResponElimina
  41. Mai havia sentit a parlar d'aquesta pel·lícula, però m'ha semblat interessant ja que en aquella època (1902) no tenien recursos comparat amb avui en dia. El mèrit d'haver grabat aquesta pel·ícula amb tant pocs recursos és impresionant.
    Lluc Bondia 2nE

    ResponElimina
  42. A jo m'ha agradat la pel·licula perque es chistosa la part que s'en van a dormir ( sense oxigen ) i pasa l'estrella fugaç. Crec que està ben feta per l'any que era, i el que m'ha soprés més és que la nau espacial, fos una bala, i es llançes amb un canó.
    Iván Cobo 2nC

    ResponElimina
  43. Hola, jo mai havia vist aquesta pel·lícula, no la coneixía , ja que es de fa molts d'anys. Tenint en compte que és del 1902 , està molt ben feta, però a jo m'ha costat un poc d'entendre-la i m'ha agradat molt la música.

    Fatima aghlillach 2nB.

    ResponElimina
  44. A mi me sembla una "película" bastant interesant tenint en compte que l'any que es va filmar no hi havia gaires avanços tecnologics.
    No habia sentit parlar-ne pero si que me sonava el títol del llibre.
    Marta Pons 2nE

    ResponElimina
  45. Jo no sabia que 60 anys abans de l'allunatge real, Georges Méliès ja va fer el primer film de ciència-ficció. No coneixia aquest film i el que més m'ha sorprès és la visió de l'autor sobre la lluna. Està molt ben aconseguida per l'època. M'ha semblat que està molt ben feta.

    Sergi Olives Orfila, 2n E.

    ResponElimina
  46. Jo no el coneixia i tampoc estava informat sobre que al 1902 s'haguès fet el primer film. Per l'època que està feta, està bastant bé. M'ha costat un poc seguir-ho ja que no té volum però encara així trobo que està bastant ben feta per a la seva època.

    Joan Cardona 2nF

    ResponElimina
  47. Hola, aquesta prlicula es magnifica per està feta al 1902 encara que m'ha costat seguir-la un poc.
    Te molt merit.
    Paul Coll 2F

    ResponElimina
  48. Hola,jo no coneixia aquesta pelicula sobre al any 1902. Jo sobre el que explicaba la pelicula no entes res del que pasaba pero per se de l'epoca que es va crea esta molt ben feta.

    Iñaki 2nC

    ResponElimina