Fitxa bibliogràfica

dijous, 19 de gener del 2012

Santander

El protagonista, en Javier, rep la notícia que haurà de passar l'estiu a casa de la seva tieta Adela a Santander.
Què en coneixes tu d'aquesta ciutat?
Cerca'n informació i després escriu un text breu on hi hagi les dades més importants de la ciutat (situació, nombre d'habitants...) i destaca'n els monuments i aspectes més rellevants. Afegeix aquest text a la fitxa 1.
Un cop fet això, contesta el següent:
Has anat mai a Santander?
Després de tot el que has llegit sobre la ciutat, t'agradaria visitar-la? Per què? Publica el teu comentari.

76 comentaris:

  1. Santander es la capital de la comunitat autònoma de Cantabria, la capital va tenir un registre de 183.700 habitants a l'any 2009.
    La capital es situa a l'extrem SE de la peninsula del cap mayor, dominant l'entrada de la badia de Santander, que comença a la peninsuleta de La Magdalena a l'extrem E de la ciutat.
    La ciutat va perdre el seu prestigi quan les colonies Americanes es van dirigir cap a Bilbao, San Sebastian o Gijon i quan va haber un incendi a la ciutat i va destrossar tota la ciutat. Per recuperar la ciutat es va reconstruir la urbanització i es va instal.lar fora de la ciutat la indústria. Ara mateix Santander i Cantàbria són uns dels promotors més importants al bestiar boví.
    El seu port ès el segón port més important del Cantàbric.
    La ciutat te dues universitat, i la seva activitat principal va ser la marítima, la ciutat també va ser ocupada per els francesos.
    També la ciutat te un museu de prehistòtia i un altre municipal.
    A mi m'agradaria anar a Santander perque es una ciutat molt rústica i del nort, jo no he hanat mai. Per altra part a mi també m'han dit que no hi ha moltes coses a veure però aun així es una ciutat bónita i tranquila.
    Patxo Uribe 2F

    ResponElimina
  2. Santander és la capital de Cantàbria, està situada a la peninsula de Cap Mayor, dominant la badia de Santander. Fou frenada per les colonies d'Amèrica. Després, la ciutat s'ha tercialitzat. El mercat agrari, ha impulsat la renovació del bestiar boví. El ports es el segon per passatge i el quart per mercaderies del Cantàbric peninsular. Centre d'ensenyament superior, la Universitat de Santander.Té un museu de prehistòria i un museu d'art.
    Jo a Santander no hi he anat mai, i tampoc no em fa gaires ganes, avans prefereix a anar més cap al sur, per exemple a Andalucia.
    Cris Rotger 2nF

    ResponElimina
  3. No he anat mai a Santander, però a ciutats vecines si, i m'agradaria anar-hi, ja que m'agrada molt aquesta part d'Espanya i és una ciutat curiosa...
    Pau Cardona 2nE

    ResponElimina
  4. Santander es un municipi español, capital de Cantàbria, situat al nord de la Península Ibèrica.
    Situada en un entorn paisatgístic privilegiat combina el sabor urbà d'una ciutat dinàmica i comercial amb espais naturals, amb àmplies zones verdes i platges, destacant el Palau de la Magdalena, el parc de Mataleñas, així com llocs plens d'encant i història com el Sardinero , el Passeig Pereda, la Catedral o Port Chico.

    En les seves proximitats trobem localitats d'interès que ofereixen diversos atractius per la seva visita, destacant Liencres (amb el seu Parc Natural, el sistema dunar més extens de tot el litoral cantàbric), Peña Cabarga (el cim ofereix una impressionant panoràmica de gairebé tota Cantàbria), el Parc de la Naturalesa de Cabárceno (el zoològic més extens d'Europa, únic en la seva espècie).
    Jo no he anat mai a Santander,però m´encantaria visitar-la, perquè m´agraden molt els paisatges naturals amb vegetació, i perquè m´encanta descobrir nous llocs.
    Cristina Robles Ruau 2nC

    ResponElimina
  5. Jo no se quasi res de Santander se que és un municipi espanyol, que és la capítal de Cantabria i que està situat al nord. Jo no hi he anat mai però no hem faria res anar-hi perque m'agraden molt les ciutats situades al nord d'Espanya i per la seva catedral etc.
    Alba Seguí 2nf.

    ResponElimina
  6. Santander esta situat al nord de la Península Ibèrica. Té Zones àmplies verdes i platges, destacant el Palau de la Magdalena,el parc de Mtalenyas.

    Jo no he anat mai a Santander, però m'agradaria anar-hi perque esta situada al nord d'España.

    Iñaki 2nC

    ResponElimina
  7. Hola, Santander es situa a la costa cantàbrica, té 182.700 habitantas. Els monuments més rellavants són: Els parcs naturals, la Catedral, els Monuments Italians, el palau Magdalena...
    Jo mai he anat a Santander, però crec que hi anaria ja que sembla una ciutat bonica amb bastanta de monuments per visitar.

    Lucia Seguí Pons 2nC

    ResponElimina
  8. Jo no he anat mai a Santander, hi m'agradaria anar-hi perquè m'agrada molt viatjar, es una ciutat que esta situada al nort, que té molts monuments interessants per visitar, i sembla una ciutat bonica.

    Abril Reynés 2n E

    ResponElimina
  9. Santander és una ciutat espanyola situada al nord, és la capital de Catàbria. Té un port amb molt de trànsit de carga, també hi ha un aereoport amb línies regulars internacionals de baix cost. El que més destaca en arquitectura a aquesta ciutat és el Palau de la Magdalena, la Catedral, els edificis del passeig marítim de Pereda, i la seu social del Banc Santander.
    No he anat mai a Santander, m'agradria anar-hi ja que té monumments, edificis i moltes més coses molt interessants i boniques per visitar però tampoc em fa gaire ganes anar-hi, no em crida l'atenció aquest lloc.
    Sergi Olives Juan 2nE

    ResponElimina
    Respostes
    1. He escrit un altre missatge sense la parrafada del principi.
      Sergi Olives Juan 2nE

      Elimina
  10. Jo no he anat mai a Santander, peró m'agradaria nar-hi per que diuen que és una ciutat molt maca, i, sembla tenir moltes platges i a jo m'agrada molt viatgar per zones d'Espanya.
    Marga Ruiz 2nE

    ResponElimina
  11. Hola jo no conec Santander ni he anat mai, però pel que he llegit crec que m'agradaria anar ja que trob que el que les coses que menciona pareixen boniques i interessants.
    Daniela Rivera 2nF

    ResponElimina
  12. Santander està situat al nord D'Espanya i és la capital de Cantàbria. Uns edificis a destacar podrien ser els del passeig marítim de Pereda.Té ni més ni menys que 283.700 habitants actualment. Té dos museus, un de prehistòric i un de municipal.
    Particularment, no he tingut la sort de poder-hi anar però havent llegit això, intentaré anar-hi.
    Lluc Bondia 2nE

    ResponElimina
  13. Santander està a a la badia de Santander, al nord de Espanya. Santander te edificis destacats com, la catedral. Jo no he estat mai a Santander, m' agradaria anar perquè m’agrada viatjar i perquè a pareix una ciutat interesant.
    Maria Prez 2nF

    ResponElimina
  14. Jo mai he anat a Santander i no tinc molt d'interes anar-hi , perque alla plou molt i no sembla un puesto molt interesant ,com altres grans ciutats del món .

    James Glass 2nF

    ResponElimina
  15. Jo no he anat mai a Santander, em faria ganes anar-hi però no em faria gran il·lusió, perquè els meus gustos sobre les ciutats són amb més història arquitectònica i cultural i Santander no en té molta, per això prefereixo anar a Saragossa. El que he trobat més rellevant sobre Santander, ha sigut que té una catedral gòtica, que hi plou molt, que té un port natural com a Menorca tenim el de Maó / Ciutadella, i sobretot que hi va haver un gran incendi a la ciutat.

    Núria Pons 2nF

    ResponElimina
  16. Hola,

    Som en Sergi Olives Orfila de 2n E. Jo no he anat mai a Santander però tampoc no em fa molta il·lusió ja que m'estim més anar per la costa oriental d'Espanya.

    Sergi Olives Orfila, 2n E.

    ResponElimina
  17. Hola, jo he anat a Santader i em va agradar bastant i va ser una ciutat curiosa,però i tornaria a anar per que me agrada molt viatjar.
    Ernesto López. 2nF

    ResponElimina
  18. Hola, a jo m'agradaria viatjar a Santander, però de de reconèixer que també viatjaria a qualsevol altre lloc perqué m'encanta conèixer nous llocs i mai hi he anat, a més té una catedral que sembla molt bonica.
    Clara Cabezas Mas 2ºE

    ResponElimina
  19. Santander, és una ciutat que està cituada al nort d'Espanya. A jo m'agradaría viatjar a Santander, perque sembla una ciutat bonica, també te una catedral i un port. Però encara no he pogut anar-hi.

    Eva Mangado Mier 2n E

    ResponElimina
  20. Santander te pinta de ser una ciutat bonica, si definitiva-ment m'agradaria poder-la visitar.
    M'agradaria perque es un lloc amb una catedral molt bonica i a mes a mes es una ciutat costanera. No sembla ser la típica ciutat contaminada.

    ResponElimina
  21. Jo no he anat mai a Santander, però si que he estat en llocs que estàn molt aprop i m'han agradat molt perquè tenen molta vegetació i són llocs molt verds perquè plou molt. I com he vist que si que m'agrada el nord d'Espanya, em faria ilusió visitar Santander també perquè m'agrada molt viatjar. I a més és una ciutat amb mar.

    Sara Gimenez Morales 2esoF

    ResponElimina
  22. a yo a la descripció em va agradar però despres de veure la imatge em va fer moltes mes ganes, a més perdria classe
    Manuel Lago Amoedo

    ResponElimina
  23. Jo no e visitat mai Santander però tampoc es que em faci moltes ganer anar-hi perquè preferiria anar a altres ciutats com Madrid o Barcelona on crec que es més bonic hi pots fer moltes mes coses interessants.Però amb tal de viatjar Santander tambè pot ser una opció.
    Robert Caraian 2n E

    ResponElimina
  24. Santander és la comunidad autònoma de Cantàbria, a la costa cantàbrica i considerada port de Castella. És situada a l'extrem SE de la península del cap Mayor, dominant l'entrada de la badia de Santander, la seva població consta d'uns 182.700 habitants. Té un museu provincial de prehistòria, un museu municipal d'art i una catedral, gòtica i amb reformes posteriors, on es pot destacar el seminari.

    Jo mai he anat a Santander, i abans preferiria anar a altres llocs que m'interesen més, però anar a Santander segur que es molt bonic i interesant.

    Sara Tudurí Morente 2n E

    ResponElimina
  25. Jo no he anat mai a Santander, però m'agradaria anar-hi perquè m'agrada viatjar i per el que diu es molt bonic i interesant, encara que plogui.

    Tania Martínez. 2nF

    ResponElimina
  26. Jo no he anat mai a Santander, però no és una ciutat que em fagi moltes ganes visitar. Però suposo que si la visités m'agradaria, amés m'agrada molt viatjar i coneixer llocs nous, però preferesc anar a altres llocs, i també fora d'Espanya.
    Àngela Pons Martí 2nE

    ResponElimina
  27. A jo m'agradaria anar a Santander, perquè m'han dit que es una ciutat bonica. Però m'agradaria anar més a altres països del món com ara NY, Londres, Itàlia...

    ResponElimina
  28. EL comentari de dalt es de n' Abril Sánchez Fernández

    ResponElimina
  29. Jo de la ciutat de Santander no conec quasi res perquè no hi he anat mai a visitar-la, però sé que esta al nord d’Espanya i que és la capital de la comunitat autònoma de Cantàbria. El nombre d’habitants és de 182.000.
    M’agradaria visitar-la perquè he llegit que te una catedral i un port molt bonics.
    Els edificis més importants de la ciutat són la catedral, la universitat i el seminari. També hi ha una platja molt coneguda que es diu “El Sardinero”.
    Lluis H.S.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

      Elimina
  30. Hola, jo no he anat mai a Santander, però tenc familiars que si que hi han anat. M'han dit que és una ciutat molt bonica, que hi ha moltes coses per veure, que la gent surt molt a passejar, és a dir a fer una volta amb amics, famílies... Sí que m'agradaria anar-hi i veure tot el que m'han dit sobre Santander!!

    Míriam Serra Victory 2nE

    ResponElimina
  31. Hola, jo no he anat mai a Santander, però els meus pares hi van anar fa molt de temps. Crec que és una ciutat bonica i m'agradaria anar-hi i visitar el port i els museus.Crec que si hi anés m'agradaria.
    Sofia Reis Brito 2n F

    ResponElimina
  32. Hola. Santander es una ciutat del nord d'Espanya. Jo crec que Santander es una ciutat guapa i tranquila. Jo mai he estat a aquesta ciutat però magradaria anar-hi.

    Lluc Marín Torres 2C

    ResponElimina
  33. Hola, jo no he anat mai a Santander, m'agradria anar-hi ja que té monumments, edificis i moltes més coses molt interessants i boniques per visitar però tampoc em fa gaire ganes anar-hi, no em crida l'atenció aquest lloc.
    Sergi Olives Juan 2nE

    ResponElimina
  34. He anat alguna vegada a pobles propers i és molt bonic te un paisatge rural esquisit però mai he estat a la ciutat. M'agradaria anar-hi te pinta de ser una cuitat interessant.

    Joan Pérez Capdevila 2nE

    ResponElimina
  35. Hola,nosaltres creïm que es molt bonica per el seu paisatge,la seva gastronomia,la seva cultura,en conclusió,a nosaltres ens agradaria anar-hi.





    Víctor Carrasco i Cristian Ramírez de 2n D

    ResponElimina
  36. Santander és la capital de la comunitat autònoma i província de Cantàbria.
    Fou coneguda com Portus Victoriae pels romans. Celebrà en 2006 els 300 anys del títol oficial com a ciutat. Té 179.921 d'habitants amb 5.140,6 habitants per kilometre quadrat. Predomina la llengua castellana.
    Jo mai he estat a Santander pero m'ha agradaria anar perquè és una ciutat molt bonica amb molts de zones per anar.

    Jimmy Díaz C. 2nD =)

    ResponElimina
  37. a mi em sembla es que aquesta illa es molt bonica per el paisatge rural, les platges, els boscos,... a mi m'agradaria molt anari!

    clara goñalons 2nC

    ResponElimina
  38. Santander és la capital de Cantábrbia. És un poble portuari. Allà el clima és molt humit durant tot l'any.
    Els principals monument són;l' Iglesia Catedral de Nuestra Señora de la Asunción, Palacio de la Magdalena y sus jardines i molts més...
    A mi m'agradaria anar-hi però penso que potser s'assemblaria una mica a Menrca.
    Àfrica.H 2nC

    ResponElimina
  39. Santander és la capital de Cantàbria.El poble consta d'un gran port,d'un palau anomenat Palacio de la Magdalena;els seus grans jardins,la Catedral de Nuestra Señora de la Asunción.
    No hhi he anat mai a Santander pero sembla un lloc molt bonic i em faria ilusió anar-hi per veure si Villa Candilaria existeix de veritat

    Carla Linares 2nc

    ResponElimina
  40. 2. Encara no conec el nord d’Espanya, però m’agradaria conèixer-lo. Diuen que és molt bonic i que la seva gastronomia és excel•lent. M’agradaria veure la platja “El Sardinero” i comparar-la amb les nostres. Santander és la capital de la comunitat autònoma de Cantàbria, té 182.700 (2009) habitants i està situada a la costa nord d’Espanya entre Astúries i el País Vasc. El seu port és molt important tant per viatjar persones com per transportar mercaderies. És una zona turística per la part de la costa (platja “El Sardinero” amb tres kilòmetres de llarg) i el palau reial que acull cada estiu els cursos de la universitat internacional de Menéndez Pelayo. També hi ha un museu de prehistòria i un altre municipal.

    Maria Gomila 2nF

    ResponElimina
  41. Santander és la capital de Cantàbria al nort d'Espanya. Santander téun gran port, i per aixóSantander té un clima molt humit. A Santander hi ha monuments com : un palau anomenat, Palacio de la Magdalena, l'esglesia anomenada la Catedral de Nuestra Señora de la Asunción, i molts més. A mi m'agradaria visitar Santander, per quediuen que el seu menjar és molt bó, també perque m'agradaria veure com és el nort d'Espanya, i perque tenc un cosi que viu a Santander.
    Iván Cobo Capó

    ResponElimina
  42. Santander és la capital de Cantàbria i té una població de 183.700 habitans i està situada al nord d'Espanya. Encara no he anat a Santander, però sí a llocs propers que m'han agradat molt. Sembla que a primera vista seria molt bonic i divertit anar a visitar la ciutat ja que esta situada al nord i no hi he estat mai. Seria una bona experiència conèixer Santander.
    Xavi Olives 2nE

    ResponElimina
  43. Sanatander, situada a la costa cantabrica, es la capital de Cantabria. Te una població de 182.700 habitants, i la consideren el port de Castella, ja que es el segon port per passatge i el quart per mercaderies. A mes, es caracteritza per la seva renovació del bestiar boví.
    Jo no he anat mai a santander, pero seria una experiencia interessant anar-hi, perque sembla una ciutat chula i intrigant.

    Dámaso de la Cruz, 2nF

    ResponElimina
  44. Santander és la capital de la comunitat autònoma i província de Cantàbria.La capital te un registre de 183.700 habitants.El seu port és el segon port més important del Cantàbric. La ciutat te dues universitat, i la seva activitat principal va ser la marítima, la ciutat també va ser ocupada per els francesos. Es pot remarca el Palau de la Magdalena, el parc de Mataleñas. Jo mai e anat a Santander però m'agradaria poder anar-hi algun dia ja que em pareix una ciutat molt curiosa i bonica.

    Miquel de la cruz 2D

    ResponElimina
  45. El que jo se de Santander ès que es la capital de Cantàbria. Santander es situa al nort d'España,el seu nombre d'habitants ès
    de 179.921 d'habitants.
    Jo no he anat mai a Santander, pero depues de haver llegit sobre Santander me faria moltes ganes anari perquè pot ser molt interesant i molt divertit

    ResponElimina
  46. No,no he tingut temps. Si, perquè no?, mai es es massa tard per coneixer noves terres, perquè m'agradaria veure com es, veure la seva vegetació, veure l'oceá Atlàntic.



    Danny Dávila 2nE

    ResponElimina
  47. Santander és la capital de Cantàbria i que té una població de 183.700 aproximadament d'habitans i està situada al nord d'Espanya.Però com jo no he anat a Santander crec que ès un dels llocs molt més bonic que m'agradaria molt anar i que també crec que seria una bona experiència conèixer Santander.

    Cecille Maloles 2nF

    ResponElimina
  48. Mai he anat a Santander, però m’agradaria perquè els meus pares ja han anat, i m’han dit coses molt interessants sobre ella. M’agradaria visitar la illa de la Magdalena, i visitar el seu palau. També m’han dit que la seva gastronomia és molt bona: el peix, el marisc, els calamars...i sobretot la paella, ja que és una ciutat pesquera. He cercat alguna informació. Santander compta amb 182.000 habitants, més o menys, i compta amb 13 platges. Sembla un municipi molt interessant.

    ResponElimina
  49. El missatge anterior és de'n Jesús Bravo 2n E

    ResponElimina
  50. Santander és la capital de la comunitat i provincia de Cantabria, situada a la costa nord de la Peninsula Ibérica.
    Presenta un port de mar amb considerable trànsit de carga.
    La seva gastronomía es bassa en el peix, com el bonic i les anxoves de Santoña.
    Es pot visitar la Catedral de Santander, el Palau de la Magdalena, el Far de Cap Major, el Parc del aigua, el Museu regional de prehistoria i arqueología de Cantabria.
    Si que m'agradaria anar a visitar Santander.
    Martí Isern 2nA

    ResponElimina
  51. jo conec,que Santander és una provincia espanyola que esta situada al nord d'Espanya i Santander té uns 182.700 habitants al 2008 iés la capital de Cantàbria.Jo no he anat mai a Santander pero si que m'agradaria anar a Santander però el problema són els toros que no nos agradan però per el marisc si que i n'ariem.
    Xavi Olivé Sintes de 2nD.

    ResponElimina
  52. jo crec que estari bè anar a Santander, encara que tambè se em venen al cap molts alters puestos que tambè estarien bè i però, pero d'amunt de tot això estaria bè anar-hi
    joan p. - 2f

    ResponElimina
  53. Hola, jo mai no he anat a Santander però em agradaria anar-hi ja que alguns amics meus que hi han anat i diuen que el port es molt bonic i a la platja es pot fer surf.

    Paul coll tulloch 2nF

    ResponElimina
  54. Santander és la capital de Cantàbria i que té una població de 183.700 aproximadament d'habitans i està situada al nord d'Espanya. M'agradaria anar a Santander perquè tenc parents allà, mai hi he anat però tenc cosines que si. El clima és un poquet més ferd que'l d'aquí. Vull visitar el Palau de la Magdalena i la seva costa.
    Maria Carreras Jiménez. 2nE

    ResponElimina
  55. M'agradaria visitar santander , la capital de Cantàbria que esta situada al nord d'Espanya perquè el port es molt bonic i a la platja es pot fer deports com el surf.

    Francesc Martí 2nB

    ResponElimina
  56. A jo m'agradaria anar a Santander com els meus pares van fer sense mi, de les fotos que van fer vaig veure que la platja i el port és molt bonic. Santander és la capital de Cantabria on hi ha moltes vaixells pesquers i molt atun, bonito i sardines.

    Marc Cardona Terrés 2nB

    ResponElimina
  57. Jo no he anat mai a Santander, però m'agradaria anar-hi, ja que està devora del mar i m'agrada anar molt a la platja.

    Marina Pons 2nC

    ResponElimina
  58. Santander és la capital de Cantàbria,està situat al nord d'Espanya i té una població d'uns 180.000 habitants.
    Els seus monuments més importants són:La Catedral de Santander,El Sardinero,El Palau de la Magdalena,etc...
    A jo m'agradaria anar a Santander per què està situat a una zona a la que no he anat mai i també m'agradaria veure els seus monuments.

    De Sara Zamora 2nB

    ResponElimina
  59. Santander és la capital de Cantàbria, hi ha 179.921 habitants.
    Alguns dels seus monuments són: Museo Municipal de Bellas Artes, El Dique de Gamazo, Museo Regional de Prehistoria y Arqueología de Cantabria,...
    Mai he anat a Santander, peró em pareix un lloc molt interessant.
    M'agradaria anar per veure tots els monuments.

    María Zamora 2A

    ResponElimina
  60. Santander és la capital de la comunitat autònoma i província de Cantàbria, està situada al nord d’Espanya i té una població aproximada d’uns 180.000 habitants.
    Alguns dels monuments més importants per visitar a Santander poden ser: El Palau de la Magdalena, el Banc Santander, el Far de la Illa De Moro,el Sardinero,La Catedral de Santander,etc...
    Jo mai he anat a Santander però ara que he cercat informació d’ella m’agradaria molt anar-hi per visitar els edificis antic i passejar per el Sardinero. Peso que és una ciutat molt ineressant.

    Quimi Tudurí de 2nA

    ResponElimina
  61. Pens que és una ciutat molt interessant.

    Quimi Tudurí de 2nA

    ResponElimina
  62. Jo conec Santander perque és la capital de la comunitat autònoma de Cantàbria,mai he anat a Santander,però m'agradaría anar perque hi ha platges i el banc de Santander.

    Ismael Cabrera Simonet 2nB

    ResponElimina
  63. Hola, Santander té 250.000 habitants, és la capital de la comunitat autònoma de Cantàbria.Ha impulsat la renovació del bestiar boví i n'ha centralitzat la selecció amb finalitat lletera a l'estat espanyol.També té un museu municipal d'art.
    Jo mai he anat a Santander, però hem faria moltes ganes visitar-la, perque té unes vistes preciosas , també per coneixer moltes coses de Santander.

    Marina Martínez 2c

    ResponElimina
  64. Santander té 180.000 habitants, és la capital de la comunitat autònoma de Cantàbria, hi ha bastants llocs interesants per poder visitar, per exemple: La Catedral de Santander, el Sardinero,...

    Jo no he visitat mai Santander pero m'agradaria poder-hi anar, sembla una ciutat molt interesant.

    Ana Gomila 2nD

    ResponElimina
  65. Hola. jo no he anat mai ha santender pero tenc amics que si que hi han anat i diuen que es molt bonic hi te una catedral de quant pertaneixia al regne visigot tambe diuen que alla per l'hivern fa molt de fret hi que no hi pots anar sense un inpermeable perque casi tot el dia plou.
    A mi m'agradaria anari a passar un poc de fret hi veure tot el paissatge que hi ha per alla hi l'abient de la gent.

    Judit Morro Pons 2nD

    ResponElimina
  66. La ciutat de Santander es una ciutat a la vora de la mar presentant un port es una ciutat decoberte per els romans i amb 183.955 habitants al 2005 semble que te molta vida pero a mi no magradaria biatgar a Santander perque preferesc na a altres llocs .
    Sylvia Roters. 2nC

    ResponElimina
  67. Hola,jo no he anat mai a Santander, però m'agradaria visitar-la perquè té unes platjes molt boniques i molta vegetació.Alguns monuments que són:museu munisipal de Bellas artes,el Dique de Gamazo...

    sergi pallicer.2nc

    ResponElimina
  68. La cuitat de Santandre a mi me samble una ciutat molt bonica i preciosa i sobre tot molt ben cuidada perque la veus molt neta i es molt elegant
    Jo mai e estat a Santander peró no estaria malament anari
    Raul Pons 2nC

    ResponElimina
  69. De Santander no conec gairebé res però se que l'estadi del Santander de fútbol es diu El Sardinero.

    Santander és un municipi espanyol i una ciutat portuària, capital de l'actual autonomia i comunitat histórica de Cantàbria, situats a la costa nord de la Península Ibèrica. El municipi de Santander limita amb els de Santa Creu de Bezana i Camargo a més de tancar pel sud la badia homònima i amb el Mar Cantàbric pel nord. Té una superfície de 35 km², una població a 2011 de 179.921 hab. i una densitat de 5.140,6 hab./km². Es tracta en molts casos d'edificis contemporanis, ja que l'incendi que es va produir al centre de la ciutat el 1941 va arrasar tota la zona medieval. El Palau de la Magdalena i els seus jardins és el lloc més emblemàtic, juntament amb la zona de El Sardinero.

    Si que he anat a Santander, però no la vaig visitar gaire ja que vaig anar a fer un campionat d'Espanya. Si que m'agradaria visitar-la perquè el que vaig veure em va agradar bastant i ara amb el que he llegit encara m'ha agradat més. També m'agradaria visitar-la perquè, pel que vaig veure desde el mar, hi ha platges molt i badies molt maques, també té un port xulíssim, és com una riera que entra molt. En definitiva que si que vull vissitar Santander.

    Joan Cardona 2nF

    ResponElimina
  70. Jo mai he estat en Santander pero si que m'agradaria anar allla per visitar el estadi de futbol i les platjes




    Tidiane Sow 2nF

    ResponElimina
  71. Hola,Jo mai he estat a Santander però m'agradaria anar-hi.La ciutat de Santander és molt bonica perquè té moltes platjes i molta vegetació.
    Fatima aghlillach zaar 2nB.

    ResponElimina
  72. Hola,Jo no he anat mai a Santander, però m'agradaria anar-hi, ja que està devora del mar i a l'estiu hi venen molts de turistes.
    Asmae Aghlillach Zaar 2nB.

    ResponElimina